پاورپوینت (اسلاید) آشنایی با دفاع مقدس

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان آشنایی با دفاع مقدس ، در 16 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین
بخشی از متن:
تهاجم ارتش بعث عراق به ایران اسلامی حادثه بسیار بزرگ و یکی از طولانیترین جنگ های معاصر در منطقه خلیج فارس است .
در این روند تدابیر ، سیاست ها و خط مشی های حضرت امام خمینی (ره) در دو مرحله بیان شده است ؛
الف) مرحله اول قبل از شروع جنگ
با پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با اجتناب از سلطه هر دو ابر قدرت غرب و شرق ، خط مشی سیاسی کشور را استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی اعلام فرمودند .
به یقین برای رهبر انقلاب روشن و آشکار بود که استکبار جهانی به ویژه آمریکا پذیرای سیاست اعلام شده نیست و قطعا مشکلاتی برای رژیم نوپای جمهوری اسلامی ایجاد خواهد کرد .
لذا حضرت امام خمینی (ره ) تدابیر ارزشمندی را در فراهم نمودن توان بازدارندگی اتخاذ فرمودند .
اهم تلاش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جهت حفظ ارتش ، تشکیل سپاه پاسداران ، تشکیل بسیج مردمی و آگاهی مردم انقلابی متمرکز گردید .
بخشی از مهمترین تدابیر حضرت امام خمینی (ره) در مقابله با مخالفان بقا ارتش و کسانی که خواهان انحلال آن بودند چنین است ؛
1.تضعیف ارتش ، تضعیف اسلام است .تضعیف نکنید البته پاکسازی و تصفیه میشوند ، آنهایی که باقی می مانند عزیزند . آنهایی که تضعیف ارتش را می خواهند خائن اند.(صحیفه امام ، ج6،ص275)

2. شما نظامیان ، شما ارتشیان از ما هستید . شما حافظ استقلال کشور هستید هر کس با شما مخالفت کند با استقلال کشور و اسلام مخالفت کرده است .

3.به منظور ایجاد همبستگی بین مردم انقلابی و ارتش ، روز 29 فروردین ماه را روز ارتش تبیین فرمودند که هم اکنون نیز این فرمان تداوم دارد .

4.در شایعه انحلال ارتش توسط گروهک های ضد انقلاب فرمودند :« مردم ارتش را یاری و تقویت کنید . آنکه می گوید ارتش باید منحل شود ، منافق است . ارتش باید بماند .»
5. در دوم اردیبهشت ماه 1358 برای پاسداری و صیانت از انقلاب و ایجاد امنیت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ، فرمان تشکیل و سازماندهی سپاه پاسداران را صادر کردند.

6.در 5 اذر ماه 1358 تشکیل ارتش 20 ملیونی توسط نیروهای بسیج مردمی را اعلام کردند و با فراخوانی مردم برای حفظ نظام و انقلاب ، جذب ، آموزش ، سازماندهی و به کارگیری آنهارا به سپاه پاسداران محول و تاکید کردند : « اسلام رزمنده می خواهد ، جنگجو می خواهد ، در مقابل آنهایی که هجوم می کنند به مملکت ما ، اسلام مجاهد می خواهد درست کند ، نمی خواهد یک نفر آدم عیاش درست کند .»

7.حضرت امام خمینی (ره) تهدید عراق و تمامی تحولات امنیتی در داخل را یک سیکل به هم پیوسته داخل و خارج در چارچوب سیاست های آمریکا علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تعریف کردند و این امر نقش بسیار موثری در اعتماد به نفس و تسلط روحی و روانی مردم برای مقابله با تجاوز عراق داشت .حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ21\ 6\ 1359 نقش آمریکا در تحریک رژیم بعثی عراق را در آماده شدن برای حمله به ایران متذکر شدند و در تاریخ 27\ 6\ 1359 تصریح کردند که آمریکا عراق را وادار نموده است خون جوانان ما را بریزد و دست آمریکا را از آستین دولت عراق بیرون آمده است . (صحیفه امام , ج 13 ،ص 81 )

فهرست بخشی از مطالب:
تدابیر و رهنمود های حضرت امام خمینی (ره) در برابر تهاجم ارتش بعث عراق
مرحله اول قبل از شروع جنگ
مرحله دوم بعد از تهاجم رژیم بعث عراق
واکنش نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهاجم ارتش بعثی عراق
صدور قطع نامه 479 شورای امنیت
سقوط خرمشهر
ادامه تهاجم دشمن برای تصرف آبادان و دزفول
آزادسازی سوسنگرد
واکنش نیروهای مردمی و نیروهای بسیج به تهاجم ارتش بعث عراق

دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 9863 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

حجم فایل:114 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل